Mapa trasy. Docházím za posledního světla, Temelín v dálce jede naplno. Pěkné rampouchy nad potokem. Víckovský vodopád. Pozůstatky hradu Víckov. Poslední sluneční paprsky cestou na Víckov.

Výstup na Eiger

Autor: Ota Pavel Hodnocení:8 / 10 25. ledna 2012, 9:58 | Recenze | Dave

Výstup na Eiger.

Pěkná knížka krátkých povídek a fejetonů ze sportovního prostředí. Většina příběhů je ze života sportovců, kteří byli ve své době slavní, něco dokázali. Ota Pavel o nich ale píše jako o normálních lidech, které dobře osobně znal. Měli své starosti, bolesti a osobní životy, které byly často narozdíl od slavnostního lesku vítězství pěkně tvrdé a krušně. Jako třeba příběh velikého cyklisty, kterému mocipánští soudruzi dali dvouletý distanc za to, že k smrti unavený a vyčerpaný vzdal etapu Závodu míru. Či příběh velkého kanoisty, medailisty z olympijských her, který onemocněl obrnou. Vyprávění o Zátopkovi a o nekonečné dřině, která stála v pozadí jeho úspěchů. A spousta dalších.

Nejvíce se mi líbily povídky o Zátopkovi a o výstupu na Eiger. Čím více byly příběhy faktografické a životopisné, tím se mi líbily více. V některých vyprávěních se ale Pavel pouštěl do přibarvování pravdy a přílišného „přehrávání“, jako v závěrečné Pohádce o Raškovi, která už se mi moc nelíbila. Přesto je ale Výstup na Eiger velmi zajímavý.