V jezeře žije spousta pstruhů. Konečně u Etrachsee. Příjemné klesání podél potůčku. Bivak u cesty vybudovaný pod velkým balvanem. Bauleiteck od jihu. Cíl na příště. Sestup ze Schimpelscharte.

Konflikt

Autor: Jan Zenkl Hodnocení:7 / 10 | Recenze | Dave

Konflikt.

Po této knížce jsem sáhnul jednak proto, že katastrofické či válečné romány z budoucnosti mám rád, ale z velké míry i proto, abych podpořil českého autora. Příliš jsem od Konfliktu nečekal, ale ze začátku jsem byl příjemně překvapený. Příběh se začal odvíjet pěkně svižně, je v něm nastíněná zajímavá situace, kdy svět začíná svírat nedostatek ropy a mocnosti se o ní chystají soupeřit i násilím. To vše z pohledu našeho malého středoevropského regionu, respektive jednoho úředníčka, který postupně povýší a dostane se do středu děje.

S napětím jsem čekal, jak se bude vše vyvíjet, ale bohužel zhruba v polovině knížky, kdy se odkryla většina karet, se z příběhu vytratilo napětí a moment překvapení. Další děj už byl poměrně jasný a dobře předvídatelný a pomalu spěl k nevyhnutelnému happyendu. Celkově ale knížka není špatná, je poměrně zručně napsaná a pokud jí srovnám s knížkou Tisíc sluncí z podobného prostředí, kterou jsem četl nedávno, je Konflikt o třídu lepší.