Mapa trasy. Docházím za posledního světla, Dukovany v dálce jedou naplno. Pěkné rampouchy nad potokem. Víckovský vodopád. Pozůstatky hradu Víckov. Poslední sluneční paprsky cestou na Víckov.

Tu však jsem náhle viděl, že mohu pro druhého něco znamenat už jenom tím, že tu jsem, a že ten druhý je šťastný protože jsem u něho. Když se to takhle řekne, zní to velmi prostě, ale když pak o tom člověk přemýšlí, je to obrovská věc, která vůbec nemá konce. Je to něco, co člověka může úplně roztrhat a změnit. Je to láska, a přece něco jiného. Něco, pro co lze žít. Pro lásku člověk žít nemůže. Ale pro člověka jistě!

Konflikt

Autor: Jan Zenkl Hodnocení:7 / 10 28. února 2012, 14:30 | Recenze | Dave

Konflikt.

Po této knížce jsem sáhnul jednak proto, že katastrofické či válečné romány z budoucnosti mám rád, ale z velké míry i proto, abych podpořil českého autora. Příliš jsem od Konfliktu nečekal, ale ze začátku jsem byl příjemně překvapený. Příběh se začal odvíjet pěkně svižně, je v něm nastíněná zajímavá situace, kdy svět začíná svírat nedostatek ropy a mocnosti se o ní chystají soupeřit i násilím. To vše z pohledu našeho malého středoevropského regionu, respektive jednoho úředníčka, který postupně povýší a dostane se do středu děje.

S napětím jsem čekal, jak se bude vše vyvíjet, ale bohužel zhruba v polovině knížky, kdy se odkryla většina karet, se z příběhu vytratilo napětí a moment překvapení. Další děj už byl poměrně jasný a dobře předvídatelný a pomalu spěl k nevyhnutelnému happyendu. Celkově ale knížka není špatná, je poměrně zručně napsaná a pokud jí srovnám s knížkou Tisíc sluncí z podobného prostředí, kterou jsem četl nedávno, je Konflikt o třídu lepší.