Napil se a pohlédl na mne obrovskýma modrýma očima, které seděly v jeho obličeji jako kus nebe. „Nikdy toho nechtěj moc vědět! Čím méně toho člověk ví, tím snadněji se mu žije. Vědění činí člověka svobodným – ale nešťastným. Pojď, napij se se mnou na naivnost, hloupost a na to, co k tomu patří – na lásku, na víru v budoucnost, na sny o štěstí – na nádhernou hloupost, na ztracený ráj.“

Kmotr

Autor: Mario Puzo Hodnocení:8 / 10 1. ledna 2005, 0:00 | Recenze | Dave

Kmotr.

Na tento slavný román jsem byl hodně zvědavý. Sága o výměně generací v jedné mocné newyorkské mafiánské rodině patří mezi legendy (hlavně ve svém filmovém podání) a tak jsem se do čtení pustil plný očekávání… což asi byla chyba. Ne že by byl román špatný. Děj je živý a zajímavý, Puzo má výborný smysl pro detail a každou zápletku buduje postupně kamínek po kamínku velmi přirozeným a uvěřitelným způsobem. I vztahy uvnitř mafiánské společnosti jsou vykresleny velmi plasticky a věrohodně a díky několika nečekaným zvratům má příběh stále dobrý spád.

Ale v mnoha případech se autor pouští do přílišných detailů a postranních zápletek, které tempo knihy zbytečně brzdí a skoro až nudí. Místo těchto odboček se měl autor raději více věnovat závěru knihy, který mohl být více propracovaný.

Celkově knížka nebyla špatná. Byla čtivá, chytlavá, ovšem na druhou stranu jako nějaký výjimečný počin bych ji nehodnotil. Prostě dobře napsaná, lehce nadprůměrná gangsterka.