Napil se a pohlédl na mne obrovskýma modrýma očima, které seděly v jeho obličeji jako kus nebe. „Nikdy toho nechtěj moc vědět! Čím méně toho člověk ví, tím snadněji se mu žije. Vědění činí člověka svobodným – ale nešťastným. Pojď, napij se se mnou na naivnost, hloupost a na to, co k tomu patří – na lásku, na víru v budoucnost, na sny o štěstí – na nádhernou hloupost, na ztracený ráj.“

Harry Potter a relikvie smrti

Autor: Joanne Kathleen Rowlingová Hodnocení:7 / 10 24. června 2008, 22:38 | Recenze | Dave

Harry Potter a relikvie smrti.

Dospěl jsem na konec příběhů kouzelnického učně Harryho Pottera a po dočtení posledních řádků jsem trochu na rozpacích, co napsat na závěr. V poslední knize série se uzavírá mnoho zápletek rozvyprávěných v předchozích dílech, osvětlují se všechny záhady a vycházejí najevo některá překvapení. První polovina knihy je vcelku nudná, rychle se přeskakuje mezi několika masakry s několika mrtvými a mezi dlouhou dobou, kdy se nic neděje a hlavní hrdinové se jen hádají mezi sebou.

Zbytek knihy už má lepší spád a je mnohem zajímavější. Přesto si myslím, že nedosahuje kvalit předchozích dílů. Rowlingová musela vysvětlovat spoustu věcí načatých v předchozích dílech a uzavírat spoustu dějových linií a příběhů, takže už jí nezbyl žádný prostor pro nové věci, což je podle mě škoda. Přesto je konec knihy docela zajímavý a vysvětlení, jak to bylo doopravdy s Brumbálem, se mi líbilo.

Co napsat k celé sérii jako k celku? Hezká sága se spoustou zajímavých, neotřelých a překvapivých nápadů, která se velmi dobře četla. Místy by pomohlo vypuštění nezáživných a hluchých míst, místy byl děj zase příliš hutný a ztrácela se přehlednost, ale celkově byla série o Harry Potterovi dobrá.